Wachttijden
Het is druk in de zorg. Bij Max Ernst GGZ doen we onze uiterste best om met minimale wachtlijsten te werken. Dat betekent dat in voorkomende gevallen een beeldbelbehandeling sneller kan plaatsvinden dan een behandeling op de vestiging van aanmelding. Dit wordt waar mogelijk door de planning met de cliënt besproken.
Hieronder staan als indicator de verschillende wachttijden per vestiging. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. De weergave van het aantal weken bij de aanmeldwachttijd geldt vanaf het moment dat de aanmelding compleet is. De weergaven zijn het gemiddelde van de afgelopen 2 maanden. De behandelwachttijd in de laatste kolom, kan verschillen tussen de (hoofd)diagnosegroepen. Dit is afhankelijk van de geïndiceerde behandeling.
Voor zowel Specialistische GGZ als Basis GGZ geldt eenzelfde behandelwachttijd.
Wilt u sneller aan de beurt zijn? Dat kunt u een 100% online behandeling overwegen. Klik hier voor meer informatie. Niet alle aanmeldingen komen in aanmerking voor een 100% online behandeling. Het gaat veelal om kortere, doelgerichte behandelingen.
Let op: van 16 oktober t/m 31 december 2024 kunnen wij, wegens ontoereikende budgetafspraken, helaas geen cliënten meer in behandeling nemen die verzekerd zijn bij Zilveren Kruis/Achmea, FBTO, Interpolis of De Friesland.
Focus op wachttijden
Max Ernst GGZ zorgt ervoor dat bovenstaande wachtlijsten regelmatig een update krijgen. Als je de wachttijd te lang vindt, is er altijd nog de mogelijkheid om aan de zorgverzekeraar te vragen om wachtlijstbemiddeling. De zorgverzekeraar kan er voor zorgen dat iemand binnen 4 weken vanaf het eerste contact een intakegesprek krijgt en dat binnen 10 weken vanaf de intake de behandeling start. Deze termijnen vormen de maximaal aanvaardbare wachttijden die zorgaanbieders en zorgverzekeraars zijn overeengekomen (treeknormen).